söndag 18 januari 2009

Necessär

I dag har det varit ett riktigt skitväder här i skåne, för de första fick jag för mej att dom hade lovat kanonväder och kallt hela helgen...och i morse läste jag tidningen och där stod de att de skulle bli snökaos i eftermiddag...ingenting stämmer...regnkaos möjligtvis...men men , har man inget att göra, så får man skaffa sej de, så jag har sytt mej en liten necessär, de ser ju såååå enkelt ut på mönstret och jag kan ju inte säga att de va så där jättesvårt, men man tänker fel ibland och då får man minsann ta upp sömmen igen, men har man tänkt fel 3 ggr, så e de inte roligt längre och e man då hungrig oxå så blir ju allt skitjobbigt och man blir ju lättirriterad till max och dragkedja har jag faktiskt aldrig sytt i nåt....jag ringde till min mamma och hon satt och sydde precis samma grej som mej, men hon hade minsann tänkt rätt...i alla fall andra ggn;-)..hon har ju levt längre än mej, så hon vet väl hur hon skall använda hjärnan lite bättre än jag..hi hi....men nästa ggn, då jäklar skall jag tänka rätt första ggn...


6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så söt!!

Anonym sa...

Nä, jag har inte fått svar om magen än, jag ska in på ultraljudsundersökning 5 februari så jag lääääängtar verkligen efter det - tänk om de kan hitta vad det är!!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

åå vilken söt necessär.har sen bunt med sånt tyg som ligger här å väntar...får se vad det blir av det.
Kram Nilla

Camilla sa...

Så söt! Kanske ska försöka mig på att sy lite. Tror dessvärre att jag är för otålig! Får njuta av dina verk i stället!

Mia sa...

Åh, vilken fin necessär du gjort! Sån önskar jag mig.

Gårdsromantik sa...

Men det där blev ju riktigt snyggt!

Du skall ju vändsy blixtlåset först!

Visst är jag irriterande.

kram Maud