torsdag 27 november 2008

Julköket!!!

Nu har jag sytt färdigt mina hissgardiner och satt upp dom och gjort de lite juligt i köket...jag tycker att de e roligast att pynta i köket eftersom man byter gardiner o grejer där, vissa kanske byter till lite juligare gardiner i vardagsrum oxå, men inte jag, äger inga juliga gardiner till den delen av huset, men lite ljustakar skall jag allt få upp där...jag tänker alltid efter varje jul att jag skulle köpa lite nya julgrejjer på rea, men va fasen, när julen e slut och de e ett helt år till nästa ggn, då e jag inte så sugen att lägga pengar på sånt...
jag säger i alla fall att efter jul, skall de bytas färg i köket, jag kan inte fatta att jag tyckte den blå färgen va snygg för 7år sedan då vi byggde huset...Nä..nu skall jag ha antikvit pärlspont....
jag har inte ens fått ner fästena som gardinstången suttit på innan jag tog kort...hi hi men nu e dom nere

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhej! Jag har flyttat min blogg, den finns nu på http://bittesbus.wordpress.com/. VÄlkommen dit!

Anonym sa...

hej
ja den blåa färgen va vääääldigt blå men om du gör om nu så ska du se att om 7 år e inte den bra heller,men för 7 år sen va det ju mera färg än det e nu
kram

Anonym sa...

Jag har köpt röda panelgardiner till vardagsrummet för första gången i år:) Annars är det just köket som förändras mest.

Jag köpte hissgardiner på Jotex för 299kr men jag tycker att dina hänger mycket snyggare. Jag blev inte riktigt nöjd...

Käranån sa...

Hej!
Tack för din kommentar i min blogg!
Den virkade bakelsen gillar jag jättemycket!! Ang. mönstret du frågade om, skicka ett mail till mig så förklarar jag närmare. Min e-mail finns i min blogg.

Herr o fru Lundin sa...

Men guu va fiiint! Själv e jag mer än sämst på att pynta så mina killar får vänta till granen kommer upp - då bättrar jag mej...

KRAM!

Karma sa...

Åh vilka gardiner du sytt, vad du är pysslig o duktig. nä, det e konstigt vad man ändrar stil med året. När vi bodde i radhuset så skulle det vara starka färger, vi hade terracotta i v-rummet, virött i köket, grönt sovrum o apelsingult allrum.......huha man blir ju alldeles snurrig. Kram på dig

Anonym sa...

händer det inget hos dig nu i december? saknar dina grejor kram