söndag 2 november 2008

Halloween, dansbandskamp och Idol!!!

Igår firade vi halloween med grannarna, vi var inte ute o halloween(ade) alltså, utan vi käka mat och jag hade pyntat lite och vi kollade faktiskt på dansbandskampen mitt i alltihop, de e ju liksom ett måste för mej va...fredag e de idol och lördag e de Dansbandskampen....perfekt helgprogram, jag älskar allt som e musiktävlingar av nåt slag, helst skulle jag vilja sitta med min syster o kolla, men hon bor ju så långt ifrån mej, så vi brukar ringa varandra i slutet och fråga va vi tyckte, eller så sitter vi i telefonen under tiden, och de finns inga större kritiker än oss;)....drömmen hade ju varit att få sitta i juryn i nåt av programmen, men de jag tycker e synd med svenska idol jämfört med de amerikanska är att i USA blir du superstjärna om du vinner, medans i sverige skall vara glad om du får vara med i "Allsång på skansen"....de e skillnad de;), men sen kan vi ju bara säga så här oxå, att de e ju skillnad på artisterna som är med i idol i USA, där e du ju förfasen fullfjädrad artist redan, och alla..ja i alla fall nästan alla, KAN ju sjunga i idol "over there"...här sitter man liksom på helspänn hela tiden och hör den ena sura tonen efter den andra utan att egentligen bry sej om vem som vinner utav dom, även om jag då har mina favoriter ändå, tex Alice, hennes röst e klar och jättefin, Robin E, han e ju oxå skitbra...Kevin e en riktig frisk fläkt..men den här lille Johan...snutte så rar, men idol, va gör han där..
men för min del har de bara funnits en enda riktigt Idol, och de e Daniel Lindström, där satt jag och höll tummarna varenda ggn. Dansbandskampen däremot e ju skitkul att titta på, tänk så många dansband de finns som turnerar runt som man aldrig hört talas om...Lars kristers te.x, så jäkla bra dom e, dom gjorde om "Purple rain" till en riktig bugglåt, nu blir jag kritisk igen, men jag tycker att de passar bättre med en manlig sångare till dansband, så har vi ju scotts, kalasbra band och titta på sångarn bara...huh så fin han e, och sjunga kan han oxå....


från de ena till de andra, min lilla pumpa som jag gjorde igår blev så här fin

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad mycket fint!

Hittade hit genom PennysHouse eftersom Du vunnit tävligen där! GRATTIS!

Anonym sa...

Jag virkar både efter mönster och på fri hand. De senaste jag gjort är både och... lite inspiration och egetpåhittat. Man kan köpa mönster på etsy.com. Sanslöst roligt! :-)

Anonym sa...

Japp! De är fyllda med vadd. Jag använder lite vilka garner som helst. Det som ser fint ut! :-)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!

jag gör mina bakelser å kakaor efter eget huvud...tror Panduro har nått mönster på cupcakes.annars gör jag bakelserna ungefär som en babymössa...

jag kan inte följa mönster så jag bara virkar på...

Kramiz nilla

Anonym sa...

Vilken fin pumpa du gjort!! Du är pysslig med lite av varje du. Tack för dina söta kommentarer nu när jag mår kasst. Det är inte gallan tack och lov.. men jag har förstått att det kan ta lite längre tid att läka om syran attackerat för länge. Jag har precis fått i mig en kopp soppa och det kändes riktigt gott idag till och med. Ska vila en stund och hoppas på att det börjar vända nu. :)
Kram!!

Anonym sa...

Ja.. det var jag som lade in inlägget ovanför där.. *annavirrpanna*

Cupcakes & Hoyas sa...

Hej!
Tack för det gulliga inlägget på min blogg. =)
Det finns några virk-och stickmönster på www.coatscrafts.se, mönstren finns att ladda ner och är under kategorin tillbehör. Undrar du över något får du gärna höra av dig.
MVH Ylva

Camilla sa...

På min blogg finns en knapp att klicka på till The cutest blog on the block. Där kan du välja bland massa utförande till bloggen och de är gratis. Titta överst till vänster på min blogg. Kram