söndag 12 oktober 2008

jag kom i håg!!!

stod ute och pratade med Sindhia min granne i dag och hon hade en sån jättefin "övergångsjacka" på sig, hon hade köpt den på stadium där de nu var rea..och till grejjen hör ju den att Sindhia är storlek...ja typ 36, men jag sa till Martin att vi måste åka dit för jag har letat efter en "övergångsjacka" länge...alltså en jacka man kan använda nu innan de blir svinkallt..mycke riktigt åkte vi dit och va får jag se...jo, alla jackor som de var rea på och alla jackor som typ var kvar, var ju då till pygmeer...34-36...de va längesen man kröp in i en sån storlek kan jag säga...men jag hittade en jättefin rosa jacka....naturligtvis inte på rea då:(..men den tål väta och den e vindtät, och några 100-lappar dyrare, men va skall man göra när man inte e mindre än 40, man kan ju liksom inte skita i de bara för att de inte fanns nåt på rea....men som min man sa till mej att: eftersom de inte finns just den storleken kvar utan bara pyttesmå, så ser dom flesta flickor ut som mej...de e alltid 40, 42 som försvinner först. de va ju faktiskt en tröst:)
Och jag blev lite sugen på ett armband jag såg i en tidning...de är macramé med träpärlor i, men herre min skapare så dyrt(låter som jag e värsta snåljåpen), men jag e inte intresserad att köpa nåt jag tror jag kan göra själv...Å vet ni, jag har minsann gjort ett själv, jag kommer i håg från jag va liten hur man gjorde macramé...o vips, så här blev de.

4 kommentarer:

Herr o fru Lundin sa...

Oj vad fint! Och vilken snygg jacka - visst e de svårt den här tiden mellan varm, fisljummet och svalt/kallt, toppen med en övergångsjacka!

Håller tummarna att du hittar nåt jobb och ja, det är skönt med en fast inkomst men du vet, det suger å ja vill bara komma därifrån!

Ha det bäst tjejen och jag håller tummarna för dig att du snart har ett kul jobb att gå till! Kram

Anonym sa...

Hej Camilla! Nu hälsar jag på hos dig. Shit, så pysslig du är.... ;-)
Jag får eksem av pyssel och är världens sämsta mamma inom det området. Men annars är jag helt ok. Det verkar din blogg vara också, så jag återkommer!

Camilla sa...

Vilken snygg jacka du hittade...det var säkert värt de hundralapparna extra!

Nu till din fråga: Jag har använt halvpärlor på den där cirkeln. Finns att köpa i vissa,tyvärr långt ifrån alla, pysselaffärer. Om du vill kan jag ta reda på vilken.
Kram Camilla

Anonym sa...

Tjusigt!