tisdag 21 oktober 2008

Bedrövligt om de e sant!!!

Hör du dockans muslimska budskap?
Hör du dockans muslimska budskap?


Satt nu på morgonkvisten o läste nyheterna och fastnade på denna lilla nyhet...att en docka från "Fischer price" har muslimska budskap, jag kan ju säga så här att: Hade dom inte sagt i klippet va dockan sa för nåt, så hade jag nog inte hört de, men att försvara sej med att dockan "jollrar"...Ähhhhh, Nä de låter de ju absolut inte som, men jag har inga flickor så mina barn får ingen sån docka...och jag skulle aldrig ge bort en sån i present heller...Jag vet inte riktigt hur jag skall förklara eller försvara varför jag inte skulle köpt eller gett bort en sån, för barnen i sej förstår kanske inte detta, Om nu dockan säger "Islam is the light" vilket jag tycker e helt otroligt, för finns de verkligen nån i denna värld som gör en docka som förmedlar detta till alla världens barn....en docka skall inte förmedla eller prata tyligt typ...Tack för maten mamma, dockor skall ju föreställa små bebisar och de vet ju alla, att skulle eran lilla bebis helt plötsligt börja prata...fy va obehagligt de skulle kännas...Nä... lite joller e helt ok, annars blir de ju som i filmen "Den onda dockan".
Detta e ju alltså bara va jag tycker, de finns ju säkerligen dom som tycker att jag e totalt blåst om jag skulle yttra nåt sånt här...men vet ni...."Who cares"

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu får du ta och vakna, Camilla! Och du är härmed utmanad :-)