fredag 26 december 2008

Tilda!!!

Min mamma o pappa har firat jul med oss här hemma i skåne och igår på årets tråkigaste dag så sydde jag o min mamma en tildadocka, denna var lite mer invecklad än den andra jag har sytt, men vi slog våra kloka huvud i hop och då funkade de ganska bra och så här söt blev hon..
Vi åkte även in till Lund idag och köpte oss lite Tildatyg på Panduro och eftersom jag har Tildaböcker, så finns de ju redan mönster i böckerna, så de e bara att köpa lite tyg i stället för en hel Tildasats..
Min man har gjort en kycklingryta när jag o mamma har varit o shoppat...gissa om de e gott att slippa fixa mat idag;)

4 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej min kära vän!

Hoppas det nya året börjat bra!
Jag tror att 2009 blir ett bra år.Trots mindre pengar för många så tror jag det kommer att locka fram många nya ideer å skapanden.Typ man tager vad man haver osv.Mycke secondhand köp inkl loppisar.
Ser fram emot massa kreaktiva ideer å tips på bloggarna i år.

Kramizzz Nilla

Camilla sa...

Så fin Tildadockan blev! Undra om man skulle våga sig på att testa att sy en egen...?! God fortsättning! Kram Millan

baremona sa...

Fin Tilda dukke du har laget! Det tar tid å lage disse!Men de er jo bare utrolig søte!

Anonym sa...

lul .. Gud va du e duktig mamma :-DDDDD... Love ya ...