måndag 15 september 2008

Tvål!!!

Har man idétorka på scrap o kort, så måste man ju se till att skaffa sej nåt annat kul att göra, så nu har jag gjort de....jag har gjort tvål och de va jättekul, man väljer ju själv färg och doft och sen kan man ju dekorera med nåt i dom om man vill, jag har lagt lavendel i två utav tvålarna, de e mina 4 första tvålar, så inspirationen kommer väl att flöda ett tag framöver, men de blir väl som martin säger till mej....-du e en periodare du camilla,...men de bjur jag på, för jag tycker ändå att jag har varit lite kreativ i sommar, jag har ju gjort en tildadocka och en stege....men nu skall jag göra lite tvål...hi hi




4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så fina tvålar du har gjort! Nästan känner doften genom skärmen. :D Kram!

Anonym sa...

sååå fina dom var!!!
Du får gärna vara en periodare ;-)
För det blir så mycket fint gjort!!
Kram

Herr o fru Lundin sa...

Å vad fina!!! Kul att du testar nya grejer - det ger ringar på vattnet..

Största kramen till dig tjejen!

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Hej Camilla :) Tvålen gör jag själv på ett recept som jag har skapat. Tyvärr är just det receptet hemligt. Jag gör allt från grunden, och jag gör det enligt en varm metod. Mitt bästa råd till dig är om du vill göra tvål från grunden är att gå och låna en bok om tvåltillverkning. Där står allt du behöver veta. Tvålmassan är frätande så det finns lite man bör tänka på. I böckerna finns det också recept. Lycka till. Vänligen Johanna